تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ندای وحی و آدرس nedayevahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9409
بازدید دیروز : 52941
بازدید هفته : 141576
بازدید ماه : 194854
بازدید کل : 10586609
تعداد مطالب : 16946
تعداد نظرات : 80
تعداد آنلاین : 1


حدیث موضوعیاک مهدویت امام زمان (عج)اک آیه قرآناک

 
 
نویسنده : اکبر احمدی
تاریخ : شنبه 26 / 1 / 1399

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان، در قدیم امنیت و حفاظت از اموال عمومی و خصوصی اقتضا می‌کرد اطراف شهر برج و بارو داشته باشد و تردد تنها از معابر مشخصی انجام شود. این معابر همان دروازه‌های شهر بودند. شهر مشهد، در دوره قاجار، هفت دروازه داشت؛ تقریباً برای هر محله، یک یا دو دروازه تعبیه شده بود و همه این دروازه‌ها محل آمد و شد بودند، الا یکی!

در شمال شرقی مشهد و در حاشیه محله قدیمی نوغان، دروازه‌ای به نام «میرعلی آمو» قرار داشت که امروزه در محل تقریبی آن، در حاشیه بولوار وحدت، بوستان «میر» را ساخته‌اند. این دروازه یکی از معابر کهنسال شهر بود و نامش را از بقعه‌ای گرفته بودند که در چهار فرسنگی مشهد، در حدود روستای «تیلگرد» که امروزه آن را با نام محله «تلگرد» می‌شناسیم، قرار داشت.

در متون کهن آمده است که مردم مشهد بر این باور بودند که اگر کسی زیر بقعه «میرعلی آمو» سوگند دروغ بخورد، می‌میرد. درباره میرعلی، اطلاعات دیگری در دست نیست اما یک مسئله مشخص و معلوم است؛ دروازه میرعلی آمو هیچ‌گاه باز نمی‌شد و همواره بسته بود. مردم مشهد می‌گفتند که اگر کسی این دروازه را باز کند، بلایی هولناک بر سر شهر فرود می‌آید. این باور البته چندان گزاف نبود؛ دروازه میرعلی آمو درست در مسیر هجوم ازبکان و اقوام صحرانشین قرار داشت و حملات جنون‌آمیز و غارتگرانه آنها به مشهد، عموماً از سمت این دروازه صورت می‌گرفت. این را باید مهم‌ترین دلیلی بدانیم که باعث می‌شد دروازه میرعلی آمو، همیشه بسته باشد.

کد خبر 500928

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط:
 
 
این وب سایت جهت بسط وگسترش فرهنگ قرآنی ، با لا بردن سطح آگاهیهای دینی اعتقادی تربیتی